Kaotisk "Fyllerock"!

Solen har lyst (I sverige!) och jag har skaffat mig ett nytt kneg.
Så därför har jag helt enkelt försummat min blogg ett tag. Fy
skam tänkte jag och laddade mina tangentbordsfingrar. Här
följer en kortare sians med frågor till malmös kaos punks
i conshitas. Vill du vara den som står för upproret i ditt kvarter?
ja då ska du genast slänga in en plastbit med dessa herrar
som innehåll i stereon. Kaos kommer råda och du kommer
bli fucking intoxicated, aight.

image15

Bild tagen ifrån deras myspace: http://www.myspace.com/conshitas

Berätta lite om bandet conshitas?
Vi har funnits i snart tre år och började lira för att vi
tyckte utbudet var lite klent. Vi är fem pers med en
jävligt avslappnad attityd till det mesta.

Ni har en demo på er myspace som folk kan ladda ner,
Vad har ni fått för respons på den?

Bra folk gillar den.

Ni är ifrån malmö, hur ser punkscenen ut där nere?
Kim: Den sög, det var därför vi bildades
Erik: Nu har det exploderat och det känns som allt fler
lirar punk, men det är kul att vara en del av.

Har ni några spelningar på gång?
Vi brukar se till att alltid ha lite spelningar på G främst i
Skåne men jobbar just nu på att komma ut lite mer, bland
annat norröver och Danmark samt norra Tyskland.
Kim: Responsen är bra på livespelningarna, kaos som fan.
Kom och titta.

Har ni funderat på att spela in en fullängdare,
Isåfall har något bolag visat intresse?
Nothing is signed in stone, Vi återkommer när alla har jobb.

Om man vill få tag på era tidigare demos, vart
vänder man sig då?
Ni drar iväg ett mejl till oss på
http://www.myspace.com/conshitas
så ser vi vad vi kan styra upp.

Filip och Dave kör även i Complete Drunx and Chaos Punx
berätta lite om det bandet?

Filip: CDCP är ett nystartat band med medlemmar från
Conshitas (David och Filip) Royal Stakeout (Stam och Gakken)
samt "Gabbos drunken logic" (Gabbe). Vi har fokus på att vara
jävligt förbannade och släpper en EP på switchlight records i juli!

För övrigt anser vi att ni bör passa på och se oss om tillfälle ges.

_________________________________________________________________

Jag tackar conshitas och säger skål för en framtid så
ljus med förhoppningar på en fullängdare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0