Antipati - On repeat (Skins on attack records)

image3

Besök bandets hemsida: http://www.myspace.com/antipati


Bandet antipati som jag tidigare intervjuat på min förra

sida släppte för ett tag sen sin debut platta "On repeat".

Direkt när jag hörde att den var ute slängde jag mig

över tangenterna och beställde ett ex via Oi aint dead distro.


Och när väl skivan damp ner i brevlådan och stereon

vant sig vid det skitiga soundet, så insåg jag hur bra

det var. Här får Gatans lag sällskap och dom blir två

band som delar på priset för förra årets bästa "plattor"


Engelska låtar avlöses med svenska, allt i en bra

blandning, den aggressiva framtoningen och delad

sång är ett stort plus. Både Robban och cheddar

klarar det galant och det gör att skivan blir väldigt

variationsrik. Även fast alla låtar har sitt så finns

det guldkorn som absolut måste lyftas fram, Till er,

The Fall, Destroy och Friday friends. Varje svensk

såsom utlänsk punkare eller skin bör införskaffa

sig denna runda plastbit. Det går fan inte att undvika

att hylla ett sånt här alster.


5 iskalla punköl av 5 möjliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0