J-ssons skivtips!

image7



Frei wild - Gegen alles gegen nichts.


En helt förträfflig platta med ett av Tysklands absolut
bästa band.Trallvänlig, melodirik punkrock med bra krasslig
sång. Det kan mycket väl vara en av dom bästa skivorna jag
någonsin hört. Och när bandet ger sig på ballader utmynnar
det till att bli helt sjukt bra. En skiva som alla borde ha i sin samling.




image8


Evil conduct - King of kings


Ett holländskt band som låter så engelskt som det kan bli. Avskalad

gitarrbaserad Oi! med ett sound som får en att tänka på gamla

condemned 84 plattor fast dock inte lika hårt. "singel" låten

One day will come som dök upp tidigt på myspace tv är en hit

rakt igenom och hela skivan är precis i min smak.





image9


Vogelfrei - Zwischen sehnsucht und rebellion


Också en tysk favorit, tunga gitarrer och renare sång breder vägen

fram till gåshud. Den här plattan har förgyllt stereon många, många

gånger och fler lär det bli. Låten Gegen den wind som är skivans

absoluta höjdpunkt är näst intill sönderspelad nu. Det här är en

av många anledningar till att jag ständigt återkommer till att

hylla tyska punkrock/oi scenen.




image10


Broilers - Verlierer sehen anders aus


Popigt, en tjej i bandet och viss skön SKA känsla. Det ger den här

plattan många extra plus, jag har alltid gillat broilers trots att jag blev

aningen besviken på den nya plattan Vanitas. Det här är grymt
medryckande och ölandet ökar explosivt när melodierna dånar
högt och väl. Jag gör inget annat än att lovordar detta band.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0