Unit Lost - Killing The Scene (P-I records)

image11


Eftersom min Lp spelare fått spelet och funkar lite som den vill

så införskaffade jag denna 10-års jubileums platta i cd format.

Unit Lost som knappast behöver någon närmare presentation

har åter igen lyckats. även fast det här är nyinspelade hits

ifrån tidigare plattor, bortsett ifrån två nya spår. Här hörs inget
ifrån headlines or works mastiga metal-sound. Istället fortsätter
man i Mainstream misifts och deja vu 2000:s anda.

Jugge gör ett bra jobb och får låtar som City kids, Troublemaker

och Here i go att få helt nya dimensioner. Låtarna känns  nya i den
här tappningen, trots att dom har ett par år på nacken. Hans hesa
och arga sång funkar och den symboliserar 2008 års upplaga av Unit.
 Det här är en platta som kommer gå varm ett bra tag framöver och efter
att fått höra att en svensk skiva är på gång så kan man inte annat än
att erkänna att Unit Lost tillhör eliten.


att bandet sen tagit in gästsångare såsom Puncc (Battle scarred),
punk-jocke (Sniffing glue) och Bisson (Diverse projekt) gör inte
saken sämre, Och trots att bandet själva säger att det är struligt
så kommer dom lira på capital chaos, dra dit vettja! Eftersom
jag själv sett bandet live utlovar jag inga besvikelser.


5 feta punköl av 5 möjliga får denna best of...

Men så har deras tidigare alster spelats mycket

och alltid varit omtyckta. Så skål för E-tuna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0