En "Fri stil"



Trevolt
är ett nytt band på den Skånska punkscenen. Två av
bandets medlemmar Dave och Billing kunde man förut återfinna
i malmös stolthet Conshitas. Och vissa spår av det kan man
finna i just Trevolt såsom energin och i det intensiva manglandet
då & då. Första låten Inte som man tror visar direkt att bandet är
melodiöst och katchigt med lite lite krydda av det popigare slaget.

Andra låten Fri stil Får iallafall mig att tänka en del på Rage against
the machine
, det lilla jag hört av det bandet dvs. Maybe positivt för
vissa och möjligt negativt för andra. Inte vet jag, bra är det iallafall.

Dra ner oss
är också det en bra dänga som alla fyra och även den
passerar positivt i mina öron.

Skivans sista låt Vill inte mer är demons ultimata energiknippe med 
skön bakgrunds kör, den bästa låten enligt mig. Den här skivan är absolut
värd att införskaffa och slänga på när festen sätter igång. Bandet har
planer som få och  vill gå in i studio så fort som möjligt för att göra
mer av detta. Ett stort jävla plus som vanligt är att man väljer modersmålet.
Man tar ju risken att röna mest framgångar bara på den här scenen,
dock tackar vi alla som gillar detta och tar emot. Det här är bra, riktigt
bra.

Även den här demon får högt betyg. 4 punköl av 5 möjliga.
Texterna får trots något nödrim här och där också tummen
upp. Tills nästa gång vi syns här på sidan, så är det Skaune
som gäller.


Kommentarer
Postat av: Dave

Nu har du ju missat recension på vår EP "Gör Det Bättre Själv", ska du missa "Vår Sida Av Saken" också? Neee, droppa ett mail vettja.

2009-04-04 @ 22:23:27
URL: http://www.myspace.com/trevoltpunk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0